Atlanta

23 mei 2015 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Zaterdagmorgen uit Hendersonville vertrokken naar Atlanta. Onderweg door North en South Carolina gereden. Tenslotte in Georgia en na 3 uur rijden komen we aan in Atlanta. We hebben een supermooi hotel midden in de stad, met valet parking en al. Het is tegen 12.00 uur en dik 30 graden, dus meteen korte broek aan. Deze middag gaan we Atlanta zelf bekijken. Echt groot is het niet en het is het drukst bij het Olympisch park. Honderden kinderen spelen daar in hun badpak in de fontein. Lekker ijsje gescoord en dat in het park opgegeten. Verder nog wat rondgewandeld en 's avonds lekker gegeten in een Brazilian Steakhouse. Heerlijk!

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt naar het Georgia Aquarium gegaan. Dat was de eigenlijke reden waarom ik naar Atlanta wilde. Ik had een documentaire gezien op Discovery hoe ze zo'n walvishaai verhuisden naar Atlanta. Dat moest ik in het echt zien natuurlijk. Het is een groot aquarium met veel werelden. De dolfijnenshow had een uur van te voren al een rij en toen we binnen waren werd duidelijk waarom: het was geen gewone show, maar een musical in Disneystijl waarin de dolfijnen een rol speelden. Echt super mooi en uniek! Hierna de andere werelden bezocht en ten slotte de wereld waar in voor kwam: Ocean Voyager. Je komt wat langs ramen waarachter je een klein gedeelte ziet. Daarna in een tunnel waar je de vissen en de walvishaaien over ziet zwemmen. Eenmaal daaruit kwamen we bij een verrassing: er was een enorm raam waar je het hele aquarium kon zien en de vissen kwamen mooi langs gezwommen. Er was net een vragenrondje met duikers en dat trok ook de vissen aan. Op de site bij video's staat een mooi filmpje waar je alle vissen ziet zwemmen. Hier hebben we een hele tijd zitten kijken. Daarna nog wat rondgelopen in het gebouw en nog een rondje door Ocean Voyager.

Na het aquarium zijn we overgestoken naar World of Coca Cola. De beroemde fabriek staat in Atlanta en er is een interactief museum waar alles met betrekking tot dit merk te zien is. Echt leuk was de Coca Cola ijsbeer uit de reclame. Een persoon in een pak dat hele echte gezichtsuitdrukkingen had. Na een rij voor foto's konden we met hem op de foto en ik heb hem een high five gegeven. Verder is er de kluis waar het geheime recept in ligt en een 4D film over de zoektocht naar het geheim. Je ziet ook hoe de cola in de flesjes gaat op de lopende band. Erg leuk opgezet voor een museum. Aan het einde kun je allerlei smaken drankjes uitproberen die ook in de Coca Cola fabriek gemaakt worden. Aan de uitgang kregen we een origineel glazen flesje met cola. Een daarvan hebben we lekker in het zonnetje in het park opgedronken. Het andere heb ik heel mee naar huis gekregen.

Tot zover Atlanta. De volgende dag maken we weer een hele reis naar de oostkust van Florida.