Blue Ridge Parkway

21 mei 2015 - Roanoke, Virginia, Verenigde Staten

In Waynesboro start ook de Blue Ridge Parkway, eigenlijk is het de verlengde route van de Skyline Drive. We zijn vroeg in de ochtend de route begonnen en stoppen voor een wandelroute naar Humpback Rocks. Het is een wandelroute recht tegen de berg op, met vanaf halverwege alleen geklim over rotsen door het bos. Na drie kwartier klimmen zijn we boven en het was het waard. We zijn helemaal alleen boven en kunnen vanaf Humpback Rocks de omgeving prachtig overzien. Alleen eenmaal boven zien we de wolken neerdalen en zitten we ineens in de mist en dus regen. Een half uurtje terug naar beneden geklommen en snel weer in de auto. De route is ineens minder interessant, want we zien maar een paar meter voor ons uit en het regent. Dat vraagt om improvisatie, dus rijden we door naar Natural Bridge. Daar zijn ook grotten en om de regen te ontwijken gaan we de grotten bezoeken. Mooie druipsteengrotten en een leuke rondleiding van een uur. Eenmaal bovengronds is het gestopt met regenen en bezoeken we de Natural Bridge. Een uit de bergen ontstane boog, waaroverheen een echte autoweg loopt. Het stamt al uit de tijd van de indianen. Ook hier is een mooie wandelroute.

Na Natural Bridge hebben we de Blue Ridge Parkway verder gevolgd tot aan Roanoke, Virginia. Het weer was helemaal opgeklaard. In Roanoke hebben we overnacht.

De volgende dag zijn we rechtstreeks naar Grandfather Mountain gereden. Hier krijg je bij de ingang van het National Park een cd mee die een audiotour is naar het topje van de berg. Halverwege de berg is een wildlife reserve. Hier zijn de dieren die in de omgeving voorkomen te zien. Een aantal dieren wordt tijdelijk opgevangen omdat ze bijvoorbeeld te veel in de omgeving van mensen verblijven en daardoor overlast veroorzaken. Verder de berg op komen we op een mooie weg met haarspeldbochten. Helemaal boven klimmen we te voet verder naar de Swinging Bridge. Deze hangbrug hangt op een mijl hoogte boven de grond en vormt een weg naar een prachtig uitkijkpunt.

Van hieruit de Blue Ridge Parkway gevolgd tot aan Asheville, North Carolina. HIer nog een wildlife reserve bezocht. In Hendersonville overnachten we om ons voor te bereiden op onze trip naar Atlanta.