Skyline Drive

20 mei 2015 - Waynesboro, Virginia, Verenigde Staten

Op woensdagmorgen de airportshuttle vanuit het hotel naar Reagan National Airport in Washington DC gegaan. Daar hebben we onze huurauto opgehaald. Ze hadden weer een garage vol leuke wagentjes en wij hebben een gloednieuwe Ford Focus meegenomen. Super autootje.

Vanuit Washington richting het westen gereden, Virginia in naar Front Royal. Hier begint de beroemde Skyline Drive in Shenandoah National Park. Netjes parkfee betaald bij de ranger en de route begonnen. Bij het eerste visitor center gaan kijken. Daar was de parkranger aan het uitleggen hoe te handelen bij het spotten van een zwarte beer. Nuttige info!

De weg vervolgd en zo hier en daar eens bij een uitkijkpunt gestopt om het mooie uitzicht te bewonderen. Bij het volgende visitor center zagen we een hert. Hier de lekkerste zelfgebakken chocolate chip cookies gegeten. En de weg vervolgd. Het was heerlijk rijden met het zonnetje tussen de bomen. Opeens zagen we een zwarte beer langs de kant van de weg aan het snuffen. Wij gestopt langs de andere kant van de weg, maar door een nogal hard voorbij rijdende auto liep de beer snel het bos in.

De hele route uitgereden naar Waynesboro. Hier hebben we overnacht.