East coast of Florida

25 mei 2015 - Jensen Beach, Florida, Verenigde Staten

Op 25 mei, Memorialday in de VS, vertrekken we 's morgens vanuit Atlanta voor een lange rit naar Jacksonville, Florida. Het is bijna 6 uur rijden, dus in de middag komen we aan in het hotel. Van daaruit gaan we naar Saint Augustine. Dit is de oudste plaats van Amerika en ziet er heel anders uit dan de andere plaatsen. Het is een dorpje met smalle straatjes, beetje Valkenburg idee. 's Avonds gaan we eindelijk naar The Cheesecake Factory. Heerlijk gegeten en een Oreo cheesecake gescoord ;-).

De volgende morgen gaan we verder langs de oostkust naar het Jensen Beach. Dit ligt aan de zee op Hutchingson Island. Maar voordat we daar zijn gaan we naar Cape Canaveral om het Kennedy Space Center te bezoeken. Het blijkt een heel attractiepark te zijn. We krijgen een rondrit over het terrein waar we onder meer het lanceerplatform, de raketvervoerder en het gebouw waarin de raketten en spaceshuttles rechtop in gemonteerd worden. Mooi om eens in het echt te zien. In het museum is een echte raket te zien, het echte pak van een astronaut die op de maan is geweest (met het maanstof nog op de schoenen) en een echte steen van de maan. Terug bij het basiscomplex is de spaceshuttle Atlantis te bewonderen. Ongelofelijk dat dit ding echt in de ruimte is geweest. Er zijn simulators, ook een waarin je ervaart hoe het is om op te stijgen met een spaceshuttle. En een mooie 3d film over de Hubble telescoop. We hadden niet verwacht dat we daar een hele dag zouden doorbrengen, maar het was zeker de moeite waard. V

Vanuit Cape Canaveral doorgereden naar ons hotel in Jensen Beach. Hier zullen we blijven totdat we weer naar huis moeten.

Op woensdag gaan we een dagje aan het strand liggen. Het is er lekker rustig, zowat het strand voor ons alleen. Totdat er een kite surfer aankomt, die aan Björn vraagt of hij even wil helpen om die enorme kite te laten opstijgen. Stoer! Super lekker strandweer, zelfs het water van de oceaan was heerlijk, helemaal niet koud. De hele dag rondgehangen, heerlijk zo'n dagje relaxen na zo'n lange roadtrip.

Op donderdag bezoeken we het Manatee Observation Center. We verwachten een heel scientific center, maar belanden zowat in de woonkamer bij twee oude mensjes. Ze zijn super aardig en geven een rondleiding langs aquariums. Ze hebben zelfs een aquarium waar je zeesterren en andere wezentjes kunt aanraken. Ze geven ons informatie over waar we de manatees (zeekoeien) kunnen spotten in de omgeving. Met die informatie gaan we op zoek. We vinden een mooie pier bij een park aan een baai. Op het eerste zicht geen manatee te zien, totdat er opeens een snuit boven water komt. Dan blijken er nog veel meer te zitten. Ze zijn het gras van de zeebodem aan het knagen. Op dit blog is een filmpje hiervan te zien.

Na dit mooie natuurspectakel rijden we verder naar zuid Florida en bezoeken West Palm Beach. DIt blijkt een plaats meer voor de rich and the famous. Een enorm luxe winkelcentrum, een jachthaven met superdeluxe jachten en... een Cheesecake Factory. Dus nog een cheesecake gescoord!

Op vrijdag rijden we terug naar Orlando en bezoeken we Universal Studios. Hier zijn we 5 jaar geleden ook geweest en toen waren ze Harry Potter land aan het bouwen. Nu wilden we dat wel eens in het echt zien. Het was zeker de moeite waard om daarvoor terug te gaan. Hogwards, Hogsmeade en Diagon Alley zijn hier nagemaakt en je waant je echt in de film. Super ruige attracties waarin je echt in de film bent met achtbanen die in een simulator zitten. Met de Hogwards express kun je van het ene naar het andere park reizen, zo mooi gemaakt. Het is een lange, maar superleuke dag. Daarna weer naar The Cheesecake Factory, waar je zelfs ruim een half uur op een tafel moet wachten. Maar ook dat is het waard. Het is al 22.00 uur voordat we terug naar Jensen Beach gaan en dat is dan nog 2 uur rijden.

De laatste dag besteden we nog eens aan een stranddag. Weer de hele dag heerlijk aan het strand en in de zee gezeten. 's Avonds de koffers maar weer vliegtuigklaar gemaakt en de auto door de wasstraat gereden.

Op zondag is de echte laatste dag aangebroken. Na te hebben uitgeslapen en ontbeten te hebben, checken we uit en rijden we naar Miami. Ook Florida vindt het jammer dat we gaan, want onderweg regent het keihard. Zelfs in Miami regent het. Gelukkig moeten we de auto inleveren in de garage bij het vliegveld, dus blijven we lekker droog. Ruim op tijd, dus nog een paar uurtjes wachten tot Air Berlin ons terug naar Dusseldorf gaat brengen. De nachtvlucht omvat weer een hoop films en series bekijken, want we doen geen oog dicht. De volgende ochtend komen we weer in Duitsland aan. De auto opgezocht op de parkeerplaats en terug naar huis.

Het einde van een echte supervakantie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl