New York City

15 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Om 9.45 uur vertrokken vanaf Dusseldorf, om 12.00 uur geland op JFK airport New York. Met de Yellowcab naar Manhattan duurde een uur, vanwege het enorm drukke verkeer. Iets na 14.00 uur aangekomen in het hotel, omgekleed en meteen de stad gaan verkennen. Thuis al een Explorer's pass aangeschaft met een aantal attracties. The Empire State Building lag maar 4 blokken van ons hotel, dus meteen daar naartoe gelopen. Met onze pass konden we meteen doorlopen naar de lift die naar de 86e verdieping ging. Daar op het uitkijkplatform over New York uitgekeken.

Weer beneden zijn we naar de oever van de Hudson River gelopen. Daar konden we met onze pas met de Twilight Cruise mee. Deze vertrok om 18.00 uur, dus vooraf nog lekker in het zonnetje gezeten. Met de boot rond Manhattan gevaren, mooi de skyline kunnen bekijken van het hele eiland.

Om 19.30 uur terug van de cruise en doorgelopen naar Times Square en vervolgens naar Grand Central Station. Dit is een heel mooi gebouw, met daaronder een enorme vreetschuur aan restaurants. Hier gegeten en daarna terug naar het hotel. Alles op loopafstand, superhandig.

Op een normale tijd gaan slapen, dus de jetlag was meteen voorbij.

De volgende dag ontbeten in het hotel en daarna meteen naar de Hop on Hop off bus gegaan. Met de downtown route naar het zuiden van Manhattan gereden. HIer de boot gepakt naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Door onze pas weer meteen kunnen doorlopen! Het Vrijheidsbeeld bekeken en op Ellis Island door het gebouw gelopen waar de immigranten vroeger de Verenigde Staten binnen kwamen. Daarna met de boot terug naar Manhattan.

Vanaf de boot naar de plaats gewandeld waar de Twin Towers hebben gestaan. Op de plaats van de twee torens zijn nu 2 monumenten met een waterval en alle namen van de slachtoffers erop. De 1e toren van de nieuwe Milleniumtowers is al klaar, maar nog niet open voor publiek.

Van hieruit naar de bus gelopen die de Brooklyn tour rijdt. Over de Brooklyn Bridge gereden, door de wijk Brooklyn. Uitgestapt en terug gewandeld over de Brooklyn Bridge.

Terug op Manhattan met de Downtown tour terug naar het centrum. Daar naar het Rockefeller Center om nog een blik te werpen van bovenaf. Hier vanaf is Central Park beter te zien. Ook weer geen wachtrij dankzij ons pasje.

Hierna weer gegeten en terug naar het hotel gewandeld.

Dag 3 zijn we eerst naar Penn Station gelopen om te kijken hoe het inmiddels met de Amtrack stond. Een week van te voren was er een ongeluk geweest tussen Philidelphia en New York, waardoor er geen treinen reden. Op het station kon niemand ons vertellen of maandag de trein zou rijden of niet. Daarop zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben onze treintickets gecanceld en daarvoor in de plaats tickets besteld voor de Megabus. Deze busdienst rijdt tussen de grote steden vanuit New York. Nadat dat was geregeld hebben we de bus van de Uptown tour genomen en zijn uitgestapt bij Central Park. HIerdoorheen gewandeld tot de volgende bushalte. Met de bus naar het overstappunt naar The Bronx gegaan. The Bronx tour kwam o.a. langs het Apollo Theater en het Yankees stadion. Na de tour de Uptown tour terug genomen naar Central Park. Vervolgens naar de oostkant van Manhattan gelopen en met de kabelbaan de East River naar Roosevelt Island overgestoken. Op Roosevelt Island heeft een instituut gestaan waar mensen werden behandeld tegen besmettelijke ziektes. Hier in het park gezeten, even uit de drukte van Manhattan. Terug met de kabelbaan en de bus naar Broadway. We hadden alles wel gezien en na wat winkelen en eten terug naar het hotel. Onze citytrip New York was ten einde

1. Anny de Raad:
    9 juni 2015
    Dat is mooi daar hebben jullie heel veel gezien ben benieuwd naar alle foto;s