Washington DC

18 mei 2015 - Washington Dc, Virginia, Verenigde Staten

Maandagmorgen om 7.00 uur in de bus gestapt naar Washington. Amtrack kondigde zondagavond om 22.30 uur aan dat ze op maandag toch zouden rijden, maar wij hadden voor de zekerheid toch maar de bus geboekt. Geld van de treinkaartjes netjes teruggekregen, dat dan weer wel ;-)

De bus was ook relaxed, er was zelf wifi aan boord. Na een tussenstop in Baltimore kwamen we om 11.00 uur aan in Washington, dus Union Station hadden we meteen gezien. Met de metro naar Cristal City, de wijk waar ons hotel lag.

In het hotel omgekleed naar de zomerkleding, want het zonnetje stond hoog aan de hemel. En meteen naar Pentagon Mall gegaan om de hop on hop off bus te nemen naar de stad. Meteen een rondje door Washington gemaakt. Alleen door het langzame verkeer en de brandende zon, werd het wat heet in die open bus, dus besloten we om de rest lopend te verkennen. Onder andere de achtertuin van het Witte huis bezocht. Waar we na een tijdje werden weggejaagd door de Secret Service (ik vroeg me af wat er zo secret was aan iemand die dat groot op zijn kogelvrije vest heeft staan ?). Bleek dat de heer Obama onderweg was, gezien het aantal helikopters dat overvlogen. Vervolgens een aantal monumenten bezocht en de middag was weer snel voorbij.

De volgende dag meteen de metro gepakt naar Arlington Cemetery, de militaire begraafplaats. Indrukwekkend om te zien hoeveel witte stenen er in lange rijen over het glooiende landschap stonden. Er was die dag ook een begrafenis, waarvoor alles in gereedheid werd gebracht. Daarnaast waren ze al druk bezig met Memorial Day, dat de volgende week maandag werd gehouden.

Na een aantal uren in Arlington te hebben besteed, weer terug downtown. Alle musea zijn gratis in Washington DC en dus hebben we een bezoek gebracht aan het Air and Space museum. Hierna de hop on route weer genomen en dit keer de route naar het noorden van Washington genomen. Mooie buurt waar nog een aantal huizen van bekende Amerikanen staan.

Na een lange dag weer naar het hotel gegaan om ons klaar te maken voor de volgende dag: de huurauto ophalen.